SBS Belgium tevreden na "historische novembermaand" voor VIER
Voor de derde maand op rij groeien zowel VIER als VIJF. Uit de
CIM-cijfers besluit SBS Belgium dat het "de enige Vlaamse zendergroep is
die dit najaar groeicijfers optekent: zowel bij het totaal aantal
kijkers als bij de voor adverteerders interessante doelgroep van 18- tot
54-jarigen". VIER haalt het beste novemberresultaat sinds VT4 in 1995
ontstond. Dat meldt SBS Belgium vandaag in een persbericht.
Volgens programmadirecteur Liesbet Vrieleman dankt VIER de groei onder
meer aan de finaleweken van 'De Slimste Mens ter Wereld'. "Bij onze
doelgroep haalden we met 'De Slimste Mens' soms een marktaandeel van
meer dan 40 procent." Daarnaast toont Vrieleman zich ook tevreden over
het vierde seizoen van 'Vermist' en de stabilisering van het aantal
kijkers van 'De Kruitfabriek'. "De programma's die deze week startten,
doen alvast het beste vermoeden voor de komende weken. 'De Rechtbank'
haalde binnen onze doelgroep een marktaandeel van 28 procent, en 'De
Pappenheimers' was goed voor een marktaandeel van 22 procent."
Bij het totaal aantal kijkers haalde VIER 13,7 procent, een stijging van
13 procent in vergelijking met vorig jaar. Thierry Tacheny, CEO van SBS
Belgium, stelt vast dat "de komst van VIER de Vlaamse televisiemarkt
grondig heeft veranderd. Omdat VIER kijkers aantrekt die voorheen
moeilijk te bereiken waren en bovendien gegeerd zijn op de
advertentiemarkt, stapten adverteerders graag mee in ons nieuwe
verhaal."
Ook VIJF scoort goed. "In een veranderend
televisielandschap valt pas op hoe stabiel die zender in november bleef
groeien. Tussen 17 en 24 uur haalt VIJF 6 procent marktaandeel bij 20-
tot 49-jarige vrouwen, of een groei van 7 procent in vergelijking met
vorig jaar."
|